Ruhsat Alma Bilgi Formu
- İmar Durum Belgesi almak için Belediyemiz İmar Müdürlüğü’ne dilekçe, tapu, kimlik fotokopisi ve Kadastro Müdürlüğünden alınan aplikasyon krokisiyle beraber başvurulur. İmar Durum Belgesi verilir.
- Yol Kotu Tutanağı Serbest Harita Mühendisince hazırlanıp, belediyemizce kontrol edilip onaylanır.
- Yukarıdaki belgelerle beraber bir mimara, mimari proje hazırlattırılıp belediye tarafından ön onay alınacaktır.
- Mimari projeye ve zemin etüt raporuna göre;
- İnşaat mühendisi tarafından statik proje ve hesapları, geoteknik raporu ve iskele projesi,
- Makine mühendisi tarafından sıhhi tesisat, asansör, kalorifer, ısı yalıtım, performans, proje ve hesapları,
- Elektrik mühendisi tarafından TEDAŞ’ın onayladığı elektrik tesisatı ve telefon projesi, Telekom onayı ve şebeke raporu hazırlanır.
- Tüm evraklar, projeler ve ekleri; bir dilekçe, tapu, aplikasyon krokisi, Belediyemiz Emlak servisinden alınan arsa değeri, kimlik fotokopisi, tüm mühendislere ait fenni mesul taahhütnamesi ve oda sicil belgeleri, varsa müteahhit bilgileri ve noter tasdikli kat karşılığı inşaat sözleşmesiyle birlikte dosya halinde İmar Müdürlüğü Proje Kontrol Bürosuna teslim edilir.
- Tüm projeler ve evrakları Belediyemiz mühendislerince kontrol edilip onaylanır.
- Kanal Kotu Tutanağı Fen İşleri Müdürlüğünden alınır.
- Onaylanan mimari projenin hesapları yapılıp gerekli harçlar yatırılarak inşaat ruhsatı verilir.
- İnşaat ruhsatı tarihinden itibaren yeni yapılarda ilk 2 (iki) yıl içinde inşaata başlanması zorunludur. Aksi takdirde ruhsat hükümsüz hale gelir.
— Ruhsat tarihinden itibaren 5 (beş) yıl içerisinde de yapı kullanım izin belgesi alınmalı veya 5 (beş) yıllık süre dolmadan ruhsat yenileme yapılmalıdır. Aksi takdirde ruhsat hükümsüz hale gelir. - Yeni yapılarda hafriyat yapılmadan ilgili Harita Mühendisince proje aplikasyonu yapılıp, akabinde yol kotuna göre Harita Mühendisi kontrolünde hafriyat yaptırılır. Bu arada Elektrik Mühendisince binanın topraklaması yaptırılır.
- İnşaata başlanacağı zaman bir gün önce SSK’ya sigorta bildiriminde bulunulur, daha sonra belediyemizce ruhsattaki ilgili işe başlama tarihi atılır.
- Temel vizesi için hafriyat yaptırılıp temel kalıpları ve demirleri hazırlandıktan sonra, belediyemizden yetkili bir kişiyle, fenni mesul olan inşaat, elektrik ve harita mühendisi inşaat mahallinde gerekli kontrolleri yaparlar.
- Beton atılırken gerekli beton numunesi alınıp laboratuvarda gerekli tetkikler yapıldıktan sonra alınan rapor yapı kullanma izin belgesi alınıncaya kadar saklanır.
- Su basman seviyesine gelince, temel vizesindeki ilgili kişilerle beraber fenni mesul olan makine mühendisi de inşaat mahallinde gerekli kontrolleri yapar. Su basman vizesiyle ilgili Harita Mühendisinin sorumluluğu sona erer.
- İnşaat iskân aşamasına gelinceye kadar fenni mesul olan mühendisler ve belediyemiz yetkililerince gerekli mutat kontroller yapılır. Her tabliye betonunda kalıp ve demir kontrol tutanağı hazırlanır.
- İnşaat tamamen bittiğinde, yapı kullanma izin belgesi almak için Belediyemiz İmar Müdürlüğüne dilekçe, tapu, yapı ruhsatı, kimlik fotokopisi, emlak servisinden alınan arsa değeri ve numarataj servisinden alınan adres ve kapı numarası ile başvurulur.
- Belediyemiz görevlilerince inşaat mahallinde binanın proje ve eklerine uygun olup olmadığı kontrol edilir.
- Uygun ise yapı sahibi maliye ve SSK’dan ilişik kesme yazısını, fenni mesullerden iş bitim belgesini (varsa sürveyan), beton numune raporunu, asansör dosyasını, sığınak raporunu, PTT ankastre raporunu getirir. Bu belgelere göre yapı kullanma izin belgesi düzenlenir.
- Yapı kullanma izin belgesi alındığı tarihten itibaren bir ay içinde bina emlak ve çevre temizlik beyanları belediye emlak servisince verilir. 3 ay içerisinde de Kadastro Müdürlüğüne başvurularak tapuda cins değişikliği yaptırılır.
